UNUTRAŠNJI SABOTERI


"Budite celovita ličnost i sve stvari će vam dolaziti same od sebe. "Lao Ce




             
Koliko često vam se u životu dešavalo da ne možete da ostvarite neke ciljeve koje ste sebi postavili ili niste u stanju da preduzmete određene aktivnosti koje ste sebi odredili?

Koliko puta vam se dešavalo da odlažete preduzimanje nekih radnji, pa obećavate sebi da ćete krenuti, na primer, da se bavite određenom fizičkom aktivnošću, pa to nikako ne sprovodite u delo ili donosite odluku da se hranite zdravije, ali iz nekog razloga to niste u stanju?

Da li ste jedna od onih osoba koja silno želi da uđe u emotivnu vezu, ali kada do toga dođe, po svaku cenu iz te veze izlazite jer ne želite da se vežete?

Ja sam bila jedna od onih osoba koja je često donosila različite odluke, koje su bile za moje dobro, ali sam posle nekog vremena odustajala od svega, iz tada sebi nepoznatih razloga, ulazila u obrazce ponašanja na koje sam ranije bila navikla, da bi posle nekog vremena opet želela sve ispočetka i to je tako išlo u krug.

Dešavalo mi se da oko naizgled običnih stvari imam tako velike dileme i da prosto prelazim iz stanja u stanje, bez da negde svemu tome znam uzrok.

Kada sam u radu na sebi, zagrebala dosta duboko i kada sam počela da osvešćujem neke stvari i situacije, shvatila sam da u nama postoji toliko puno različitih delova ili identiteta i da svaki od tih delova želi različite stvari i da oni uopšte nisu usklađeni. Nekim jednostavnim rečnikom, rekla bih da sam u sebi imala jako puno konflikata i da su ti konflikti uticali mnogo na moj život.

Iz ove perspektive, kada sam dosta toga saznala iz različitih izvora i kada sam puno toga kod sebe osvestila, mogu reći da naš um i jeste sistem, sistem sastavljen iz mnoštva različitih umova, delova, koji se u psihologiji nazivaju različitim imenima, kao što su arhetipovi, ego stanja, entiteti, unutrašnji karakteri, te se i veliki deo psihologije bavi njihovom harmonizacijom i integrisanjem u jednu celinu. 

Mi nismo celina, već smo sastavljeni iz mnoštva delova, koji su formirani tokom našeg života od trenutka začeća, preko detinjstva, tinejdžerskog i odraslog doba.

U stvaranju tih delova, najveći ulogu ima naša porodica, koja na neki način kroz svoje nerazjašnjene konflikte, utiče na stvaranje naših unutrašnjih sabotera.

Delovi našeg uma ili kako ih još nazivaju identiteti su bukvalno rečeno energetski delovi, koji imaju svoju vibraciju, svoju ciljnu strukturu, svoja verovanja, svoje želje, svoj način izražavanja i s obzirom da su deo sistema, oni žele opstati i žele nas na neki način zaštititi.

Onda ni ne čudi što i u pogledu neke naizgled bezazlene situacije mi imamo konflikt, ako imajući gore navedeno u vidu, imamo dva dela koja su u sukoba i gde svaki od tih delova želi različito. Na primer, jedan deo nas želi da radi, da se ostvari u poslu i karijeri, dok drugi deo nas želi da uživa, da lenčari i da ne radi puno. Ako u svom sistemu imamo takve delove, malo je verovatno da ćemo bilo šta uraditi na pravi način, obzirom da će nam fokus uvek biti podeljen i da ćemo dok  radimo jedva čekati da dodjemo kući da se odmaramo, a onda kada dodju trenuci odmora, mi nećemo moći da se opustimo, jer ćemo razmišljati o poslu i o tome šta bi sve tada mogli da uradimo.

Često se takva stanja manifestuju kroz disbalans i jaku frustraciju, jer svaki od suprotstavljenih delova ima suprotnu težnju, koju želi da ostvari, jer su u pitanju  naravno suprotstavljena verovanja tih delova.

U nama sa jedne strane, na dubljem podsvesnom nivou, može da  postoji verovanje da mi nismo sposobni ili da nismo dovoljno vredni i dobri, a da istovremeno u nama postoji i deo nas koji veruje da mi jesmo vredni i da zaslužujemo dobro, te će bilo kakva realizacija cilja biti otežana, obzirom da će svako od tih verovanja želeti da se ispolji i uvek će sabotirati želje druge strane.

Manifestacija tih delova nas ne mora biti izražena u nekom kratkom vremenskom periodu, već je moguće da mi jedan deo nas živimo godinama, te da se onda naizgled bez razloga promeni naša ciljna struktura. Reč je, naravno, o energetskim polarizacijama, koje se tokom odredjenog vremena smenjuju i koji su vidljivi kroz otpore, koji se pojavljuju onda kada želimo da ostvarimo neke ciljeve. Jedini način da prevaziđemo te konflikte je da integrišemo delove nas u jednu celinu, čime ćemo učiniti da oni više ne budu u konfliktu, već da imaju istu ciljnu strukturu i da energija tih delova teče u istom pravcu, odnosno da budemo u balansu.

Tako nešto je moguće postići, kroz dubok rad na sebi, sprovodeći odredjene metode i prakse, kontinuirano i dosledno, gde ćemo posle nekog vremena, kada se takvi konflikti razreše, imati otvoren put ka ostvarenju svojih želja, jer dok god postoji nešto što nas blokira u ostvarenju, pokazatelj je da postoje protivrečne težnje u nama i da je potrebno da se te različite težnje povežu i deluju kao jedinstvene.

Kada sam u radu na sebi, rešila odredjene unutrašnje konflikte, sve što sam tada preduzimala preduzimala sam sa lakoćom i bez nekog preteranog napora, jer sam u tom segmentu, delovala kao celina koja ima otvoren put ka ostvarenju.


Da bi uopšte i mogli raditi na harmonizaciji tih delova, potrebno je da  imamo dovoljno originalne energije u sistemu, odnosno dovoljno razvijenu svest, kako bi iz jedne neutralne pozicije, mogli posmatrati te delove i tako raditi na njima. To je naravno moguće postići ukoliko je osoba u potpunosti odlučna i spremna da razvija svoju autentičnost i da ciljeve nametnute iz spoljnog okruženja zameni za one koji su istinski njeni, koji proizilaze iz njene autentične prirode ili njene duše.

Napisala: Ana Milićević, Procesor dubokog Peata


Коментари

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

KVANTNA HARMONIZACIJA

ŠTA SU TO MORFIČKA POLJA?

ANKSIOZNOST I PEAT IZ MOG UGLA