PRIHVATANJE JE POČETAK PROMENE



Kako kaže i sam autor knjige Proces prisutnosti Majkl Braun „Prihvatanje je početak promene“, dočekajte goste bez unutrašnjeg osudjivanja i bez otpora i promeniće vas, „očistiće vas“ iznutra.

Jedna od meni najdražih knjiga, koja je ostavila dubok trag u procesu mog rada na sebi. Kada sam prvi put došla do ove knjige bila sam neko ko je već bio spreman da zakorači u unutrašnji svet promene, pa je i ona došla kao logičan sled događaja, koji su se tada odvijali u mom životu.

Gledajući iz ove perspektive, u početku ta mi knjiga i nije baš delovala previše razumljivo, neki delovi su za moj um bili potpuno neshvatljivi, a iskustveno nisam ni znala šta bi me čekalo, ali bila sam rešena da prođem kroz proces kako bih videla šta je to sa druge strane...

Knjiga je, kako kaže i sam autor, iskustveni proces, kroz koji treba proći, ali za one koji možda misle da nisu spremni, ostavlja mogućnost čitanja i proučavanja, do trenutka kada bi osoba osetila impuls da se upusti u ovo putovanje.

Proces prisutnosti nije lak proces, jer zahteva posvećenost i rad, suočavanje sa potisnutim sadržajima i emocijama i veliko širenje svesti.

Sam proces traje deset nedelja i svaka nedelja predstavlja postepeno produbljivanje i proširivanje, gde imamo dosta vremena da osećamo, ispitujemo i integrišemo.

„ Ključ rada u ovom procesu jeste u tome da prestanemo da bežimo ili da na druge prenosimo nerešene emocionalne naboje iz detinjstva, koji se neprekidno i iznova pojavljuju u našim sadašnjim životnim prilikama.Umesto toga, učimo kako da jednostavno postojimo sa i uprkos njima, pružajući im bezuslovnu pažnju i podršku. Kao da su u pitanju ljutita, povređena ili preplašena deca- ne prekoravamo ih i ne napuštamo te deliće ranjenog deteta u sebi, ne pokušavamo da njima upravljamo niti da na njih utičemo, time bi smo ih samo dodatno uznemirili.Radije im tiho pravimo društvo blagonaklonim prisustvom i bezuslovnom podrškom punom ljubavi, sve dok, se blagovremeno ne smire.Nema potrebe da išta govorimo ili činimo, treba samo da ih pustimo da osete naše jasno i zvonko saosećanje.“

Suština ovog procesa jeste da naučimo kako da prepoznamo Prisutnost i zadržimo se u njoj.

Sam proces se sastoji od vežbi disanja dva puta dnevno i ponavljanja odredjenih svesnih odgovora za svaku od deset nedelja, koliko traje proces, kao i čitanjem određenog dela teksta koji se odnosi na svaku od tih deset nedelja.

Ja sam prosec prošla više puta, čak se u knjizi savetuje da se prođe minimum tri puta, i prosto svako to novo čitanje nosi sa sobom sve jače i jače iskustvo i sve veću i veću svesnost.

Tokom prolaska imala sam razne faze čišnjenja i otpustanja emocionalnog otpora, rušenja raznih blokada i promene percepcije sebe i sveta, da slobodno mogu reći da nakon ovog procesa više nisam bila ista, jer su se promene odvijale na svim nivoima, a život počeo da se gleda nekim drugim očima. Svaku od tih nedelja ja sam koliko god sam bila prisutna i svesna ponavljala odgovore koji su dati u knjizi i na taj način sve situacije oko mene, koje sam do tada doživljavala kao nešto odvojeno od mene lično, videla kao moj sopstveni odraz i lekciju koju treba da naučim, da se nešto ne dešava meni, već zbog mene i kroz mene, te da ne želim da glumim i žrtvu ni pobednika.

Proces nas poziva da ne reagujemo na iskustva, već da ih posmatramo kao pozorišnu predstavu, da prepoznamo obrasce i ne reagujemo na njih, već da ih postanemo svesni i integrišemo emocionalni naboj koji se pojavi, kroz bezuslovno prihvatanje i bezuslovno osećanje emocionalnog otiska.


„Kvalitet svega što proživljavate na svetu
odraz je vašeg trenutnog emocionalnog stanja“

Kako kaže i sam autor već smo potpuni ovakvi kakvi smo.Već smo savršeni ovakvi kakvi smo.Ništa što radimo neće poboljšati naše pravo ja.Nemamo šta da postanemo osim što treba da budemo prisutni u trenutnom iskustvu, onakvom kakvom jeste-potpuno prisutni u ovome ovde i sada.

  Verujmo procesu bez obzira na sve jer put ka njegovom završetku vodi kroz njega.”

Napisala :Ana Milićević, Procesor dubokog Peata


Коментари

Популарни постови са овог блога

KVANTNA HARMONIZACIJA

ŠTA SU TO MORFIČKA POLJA?

ANKSIOZNOST I PEAT IZ MOG UGLA